sâmbătă, 11 aprilie 2009

Mogosoaia

Dupa disperarea aproape strigata a manastirii in ruine ne-am indreptat catre gradinile verzi ale Palatului Mogosoaia. Imediat ce am trecut de portile domeniului m-am simtit ca intr-una din povestile pe care le citeam in copilarie. Nu erau castelele maiestuoase ale povestilor europene, dar ma asteptam in fiecare clipa sa apara haiducii in galop nebun, iar din conac sa iasa boierii in incercarea de a se salva. Mi-am revenit insa repede in fire cand am vazut oamenii asezati pe iarba verde. Probabil singurul parc din Romania in care poti sa stai pe iarba. Sau poate aceasta aberanta pretentie de civilizatie se aplica doar in Bucuresti? Nu stiu. N-am putut sa inteleg prezenta unor lucrari de arta moderna in fata cladirilor vechi in stil brancovenesc, dar cine sunt eu sa-mi dau cu parerea? Am apreciat ca nu m-a oprit nimeni sa fac poze si nici sa stau pe iarba. Mi-a placut puzderia de mamici cu carucioare venite la plimbare in parc. Mi-a parut rau ca nu am putut intra in muzeu, dar asta e un motiv sa ma intorc intr-un alt week-end. Morala: o destinatie perfecta pentru o plimbare de duminica. Palatul Mogosoaia se afla la numai 10 kilometri de Bucuresti. Si mie mi-au trebuit doi ani in care am trecut zilnic pe langa el pana sa ajung sa descopar ce frumusete ascunde.

Niciun comentariu: